Na mijn HBO opleiding (Jeugd + Onderwijsacte) heb ik eerst gewerkt in het Voortgezet Onderwijs.
Vervolgens heb ik gewerkt met kinderen met een lichamelijke beperking en met kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum.
Tevens heb ik aan de Open Universiteit de studie Sociale Wetenschappen gestudeerd en een paar jaar de Academie voor Beeldende Kunsten gevolgd.
Kinderen met leer, ontwikkeling en gedragsproblemen.
Tijdens de eerste 10 jaar dat wij op Schouwen-Duiveland woonden heb ik in samenwerking met anderen de Speelotheek in Zierikzee opgericht.
Na 16 jaar in de politiek actief te zijn geweest, wilde ik heel graag een eigen praktijk voor kinderen met leer, ontwikkeling- en gedragsproblemen starten.
Om die reden ben ik in 2003 gestart met mijn praktijk voor spel-therapeutische begeleiding van kinderen.
Om mezelf persoonlijk en beroepsmatig verder te specialiseren, heb ik naast een 4 jarige opleiding tot Dru Yoga docent, tegelijkertijd ook de 3 jarige beroepsopleiding tot BSM de Jong® therapeut gevolgd.
Daarna heb ik de opleiding Motorische Remedial Teaching en de opleiding Integrated Therapy gevolgd.
Jeugdhulpverlening
Vanaf 2006 gebruik ik voor mijn praktijk de naam: “Praktijk voor BSM” (Brain Stimulating Method). Deze methodiek vormt de basis bij een hulpvraag over leer, ontwikkeling- en gedragsproblemen.
De complexiteit van de jeugdhulpvragen zijn enorm toegenomen.
Vanuit de gemeenten, huisartsen, specialisten, scholen en b.v. de GGD, krijg ik steeds meer doorverwijzingen voor multi-problematiek van een jeugdige, binnen een gezin (systeem).
Hierdoor is mijn huidige werkgebied de laatste jaren enorm uitgebreid.
Het is mijn wens om de kwaliteiten van een jeugdige zo goed mogelijk naar boven te halen en de gezinnen waartoe zij behoren, zo goed mogelijk in hun kracht te brengen.
Het is mijn passie om jeugdigen en de gezinnen waartoe zij behoren, zo goed mogelijk te begeleiden.